Een wereld zonder Seidensticker zou er voor de zakelijke modewereld heel anders hebben uitgezien. Seidensticker is hiermee eigenlijk ook wel een legendarische onderneming. https://overhemden.com/weet dit maar als tegoed. Dit is de geschiedenis van het merk dat de wereld veroverde. Het prille beginHet verhaal van Seidensticker begon in een kleine kamer in het huis van de ouders van Seidensticker. Hij startte in de kleine kamer met de productie van overhemden. Hij had een lening van 5000 Duitse marken en hiermee kon hij de productie opstarten. Nog binnen hetzelfde jaar had hij zijn lening terug betaald. Dat niet alleen, hij had ook nog eens een omzet geboekt van wel 70.000 marken. Het legendarische succes van de industrialiseringUiteraard bleef het daar niet bij. Er kwam een hemden atelier dat uitgroeide tot een textielfabriek. Ook bleef hij niet in z’n eentje de overhemden produceren, maar had hij ondertussen 150 naaisters in dienst. Deze naaisters werkten aan de productie in een modern atelier dat georganiseerd was volgens gechronometreerde productielijnen. Dit was een revolutionaire stap in de kledingindustrie: de industrialisering van het productieproces. De arbeidsverdeling zorgde voor een toegenomen efficiëntie en een sterke stijging van de productie. Vanaf 1938 produceerde de fabrikant meer dan 1 miljoen overhemden per jaar! De naoorlogse jarenNa de Tweede Wereldoorlog groeide de vraag naar merkkleding. Seidensticker heeft altijd al graag ingespeeld op consumententrends. Dat deed het merk dus ook in de naoorlogse jaren met de oprichting Toplin. Toplin was het eerste strijkvrije overhemd met een designerlabel dat in Duitsland werd geproduceerd. Een jaar later breidde het bedrijf uit dankzij de vestiging van een linnenfabriek in Oostenrijk. De verovering van de wereldIn de jaren ’60 kwam er een revolutie in de mogelijke materialen waaruit kleding gemaakt kon worden. Dankzij de ontwikkelingen in de chemische industrie ontstond nylon. Seidensticker had razendsnel door dat je hiermee zijdezachte en onkreukbare overhemden kon maken. Het gevolg: miljoenen tevreden klanten. Midden jaren ’60 veroverde Seidensticker de wereld. Het bedrijf breidt uit naar Zuid-Europa door de constructie van een fabriek in het Spaanse Tarragona. De oprichting van het merk Schwarze Rose was mede-oorzaak van dit grote succes. Er waren eigenlijk geen modebewuste consumenten te vinden die in deze tijd géén Schwarze Rose overhemd bezaten. Dit merk vormt vandaag de dag nog steeds het boegbeeld van het kledingmerk. Het einde van de 20e eeuwSeidensticker begon zijn Aziatische avonturen en vestigde een bedrijf in Hongkong. Amerika volgde daarna. Dat was een goed idee. De Amerikaanse consument was dol op de kwaliteitsoverhemden met een Europese snit van Seidensticker. Tegen het jaar 2000 is Seidensticker uitgegroeid tot een bedrijfsgroep die alles samen meer dan 600 miljoen overhemden heeft geproduceerd. In het nieuwe millennium Toch verliest Seidensticker z’n basis nooit uit het oog. Overhemden blijven de kern. Kwaliteit en vakmanschap vormen de hoofdzaak. Bekijk hier Seidensticker overhemden voor de mooiste Seidensticker overhemden.
|
https://www.overhemden.com |
Goed artikel? Deel hem dan op:
Gerelateerde berichten:
- T-shirts in het zwart T-shirts in zwart zijn een essentieel onderdeel van elke garderobe. Samen met witte t-shirts vormen zwarte t-shirts zo’n goede basis om te combineren met alle...
- Internet Marketing, de begrippen Geen ander marketing onderdeel kent zoveel, vaak nieuwe, begrippen als internet marketing. En zelfs internet marketing wordt regelmatig anders genoemd, soms terecht, soms niet. Online...
- Content dankzij content marketing Content marketing heeft als belangrijkste doel mensen (de doelgroep) te “ontwaken”, te boeien, te inspireren en “vast te houden”. Dus eigenlijk moet content marketing de...
- iPhone verkopen Waarom iedereen zo’n fan is van de iPhone dat is jou niet duidelijk. Of misschien juist wel en wil je jouw oude iPhone inruilen voor...
- CBBS het salarisadministratie bureau CBBS het salarisadministratie bureau Als ondernemer moet je veel verschillende kwaliteiten hebben om succesvol te worden. Dit maakt het ondernemen erg lastig, want niet iedereen...
- De QR code in plaats van barcode In Nederland is het nooit een doorslaand succes geweest. De grote reden hiervan is dat er weinig behoefte was en dat de barcode nog niet...