Hoewel de meeste bedrijven graag zeggen dat de klant koning is, komt dit maar in weinig gevallen zo sterk naar voren als bij Elektricien Haarlem. Vorig jaar kwam ik voor het eerst met hen in aanraking toen ik ‘s nachts naar het toilet wilde en op kortsluiting stuitte. De moed zonk me in de schoenen, maar toen zag ik op de website van dit bedrijf dat zij 24/7 bereikbaar zijn voor spoedklussen. Dat wil ik wel eens zien, dacht ik hardop. Toen ik mijn telefoon pakte was ik vrij sceptisch, maar er werd vrijwel direct opgenomen. De telefoniste stuurde diezelfde nacht nog iemand mijn kant op. Vriendelijk personeelAangezien ik alleen woon, vind ik het nooit zo fijn om vreemde mensen mijn huis in te laten. Als jonge vrouw ben je toch kwetsbaar, en zeker om drie uur ‘s nachts is dat geen prettig idee. Deze elektricien was echter heel aardig en stelde me direct op mijn gemak. Hij vroeg of ik erbij wilde blijven, waarop ik antwoordde dat ik inderdaad wel nieuwsgierig was naar wat hij ging doen. Binnen een mum van tijd had hij de bron van de kortsluiting opgezocht en mijn elektriciteit weer aan de praat gekregen. De elektricien vertelde dat hij nog preventieve maatregelen kon treffen om een dergelijk probleem in de toekomst te voorkomen. Hier heb ik dankbaar gebruik van gemaakt. Transparantie en redelijkheidDe volgende dag kreeg ik een factuur toegestuurd waarop precies vermeld stond waaruit de kosten waren opgebouwd. De prijs vielen me ontzettend mee, aangezien ik middenin de nacht met spoed om een elektricien had gevraagd. Ik denk dat weinig andere bedrijven me zo snel en adequaat hadden kunnen helpen. De klant is dus zeker niet overal koning, maar bij dit bedrijf gelukkig wel. Zelfs om drie uur ‘s nachts!
|