Tegenwoordig maakt iedereen wel gebruik van Google. Het paradepaardje onder het optimaliseren voor deze zoekmachine, is toch wel het schrijven van een geoptimaliseerde tekst. De kunst zit hem erin om niet een losse tekst te schrijven, maar om de gehele inhoud van jouw website onderdeel te laten zijn van het grote geheel; van een overkoepelend thema. Wanneer je verschillende subcategorieën hebt binnen dit hoofdonderwerp, weet Google exact waar jouw website over gaat. Wanneer je dit combineert met een hoge autoriteit en wanneer jouw website technisch tip-top in orde is, weet je bijna zeker dat je zult gaan scoren! Maar laten we toch even ingaan op hoe je nou exact een SEO tekst voor Google en andere zoekmachines schrijft:

Hoofd zoekwoorden en sub zoekwoorden

Een kwalitatieve SEO tekst kun je niet schrijven zonder een gedegen zoekwoordonderzoek. Er even van uitgaande dat je dit al gedaan hebt, hoeven we ons nu alleen nog maar te concentreren op een specifieke pagina die je gaat schrijven. Zet voor deze pagina uiteen hoe deze in het geheel past, welke zoekwoorden je gaat gebruiken en wat de subzoekwoorden zijn. Subzoekwoorden? Ja, subzoekwoorden.

Subzoekwoorden zijn zoekwoorden die als ondersteuning en context dienen voor de hoofdzoekwoorden. Wanneer je het bijvoorbeeld over SEO hebt, zijn termen als linkbuilding, autoriteit, content, techniek etc. ondersteunende zoekwoorden, die Google extra context bieden om te bepalen waar de pagina over gaat.

Maar hoe schrijf ik nou zo’n tekst voor zoekmachines?

We zouden geen SEO bureau zijn als er niet een kleine voor wat hoort wat was. Het enige wat we namelijk van jou vragen om de rest van deze waardevolle info te achterhalen, is een kijkje te nemen op onze website. Hier leggen wij precies uit hoe je een SEO tekst schrijft.

https://onlineseospecialist.nl/seo-tekst/